Diyet Yaparken Sıklıkla Yapılan Yanlışlar

Diyet Yaparken Sıklıkla Yapılan Yanlışlar

Yaz aylarının yaklaşması ile birlikte pek çok kişi yaza formda girmek için bilinçsizce zayıflama yöntemleri uygulayabiliyor ve bunun sonucunda geçici kilo kaybından öteye gidemeyerek ciddi sağlık sorunların yol açabiliyor. Bunu önlemek için kilo vermede dikkat edilmesi gereken noktalar;

-Ekmek ve Pilav Yememek Kesinlikle Kilo Verdirir;

Sağlıklı zayıflamada esas olan vücut dengesini bozmadan ve yağ dokusundan belirli oranlarda zayıflamak olmalıdır. Ancak günlük alınması gereken besin grupları beslenme listesinden çıkarıldığında vücutta oluşan açlık doğru dokulardan sağlanamayabilir.Tahıl ve tahıllı ürünler B vitamini kompleksleri için oldukça önemlidir ve yeterli tüketilmediğinde sinir sistemi rahatsızlıkları, ruhsal sorunlara yol açabilir.

-Diyet Sırasında Light Ürünleri İstediğimiz Kadar Tüketebiliriz;

Light ürünlerin tamamı az miktarda kalori içermemektedir. Bu ürünlerinde içerisinde tuz, şeker ve yağ oranı belirli ölçülerde bulunmaktadır ve belli kalorileri vardır. Bu nedenle lıgt ürünleri de aşırı miktarda tüketmemeliyiz.

Ara Öğün Atlamak Zayıflatır;

Ağırlık kaybına neden olabileceği sanılan ara öğün atlamak doğru bilinen en büyük yanlışlardandır. Vücut uzun süreli açlık döneminde yağ depolarından yakmak yerine, kas ve su depolarını boşaltır ve sürekli açlık durumu yaşayacağını düşünerek yağ depolamaya başlar.

-Balın Sıcak Suyla Tüketilmesi Yağ Yaktırır;

Bal üst solunum yolu enfeksiyonlarında yararlanabileceğimiz, kabızlığa yardımcı olan ancak su ile birlikte alındığında yağ yakma özelliği bulunmayan bir besin öğesidir. Ayrıca bal karbonhidrattan oldukça zengin bir besin öğesidir.

Dyt.Pınar GÖKÇE