Tansiyonu Dengeleyen Besinler

Tansiyonu Dengeleyen Besinler

Yüksek tansiyon ve kan basıncı günümüzde pek çok kişinin ortak sorunudur. Günlük yaşantımızda tükettiğimiz gıdalar, su içme alışkanlığının azalması, iş hayatı ve stres kaynaklı yükselebilen tansiyonumuzu yediğimiz gıdalara dikkat ederek kontrol edebilmek mümkün. Tansiyonumuzu dengelemek için tercih etmemiz gereken birkaç sağlıklı öneri;

Kahvaltılık gevrekler

Tam tahıllı kahvaltılık gevrekler yüksek miktarda lif içerir ve bu lifler yüksek tansiyonu düşürücü etkiye sahiptir. Bu nedenle kahvaltı veya ara öğün için iyi bir alternatifdir.

Patates

Potasyum ve magnezyum açısından zengin olan patates özellikle fırında pişirildiğinde bu mineralleri kaybetmez ve yüksek tansiyona karşı etkili olur. Kızartmalardan uzak durmak şartıyla fırında patates tercih edebiliriz.

Yabanmersini

Yabanmersini yüksek antioksidan içeriğiyle damar sağılığını korur. Yaban mersinin içerisinde bulunan antosiyaninler yüksek tansiyona karşı oldukça etkili bileşenlerdir.

Az yağlı süt

Az yağlı ve yağsız sütler kadınlarda yüksek tansiyon riskini azaltır. Ayrıca abdominal yağlanmanın azalmasına ve kan şekerinin dengelenmesine yardımcıdır.

Bitter çikolata

Bitter çikolata yüksek tansiyonu düşürmesiyle bilinir. Özellikle kakao oranı %50-70 olan çikolatalar tercih edilmelidir.

Dyt.Pınar GÖKÇE