Açlık Krizlerini Önlemek için…

Açlık Krizlerini Önlemek için…

Kendinizi aç bırakmayın

Zayıflayamama endişesi ile yeterli besin almamak, kendini aç bırakmak sıklıkla yapılan bir hatadır. Aç kalmanın yarattığı en önemli tehlike ise kan şekeri dengesininin bozmasıdır.

Şeker ve tuz içeriği yüksek gıdalardan uzak durun

Acıkma hissi, halsizlik ve baş dönmesi ile kendini hissettirebilen kan şekeri düşüşleri normal bir öğün tüketildikten 2 ya da 3 saat sonra yaşanabilmektedir. Kan şekeri dengesi düşüşleri kilo kontrolünü zorlaştırdığı gibi şeker ve tuz içeriği yüksek gıda tüketimini arttırır.

Kan şekeri dengenizi korumak için…

Günlük kan şekeri dengesinin sağlıklı beslenme açısından ve kilo kontrolünde en önemli etken olduğu unutulmamalıdır. Bu dengeyi korumak için şu önerilere dikkat etmek yeterli olacaktır;
• Az az sık sık beslenin. Yani düzenli ana ve ara öğün tüketimini yaşam tarzı haline getirin.
• Mutlaka her ana öğününüzde salata gibi çiğ sebze ya da haşlama veya ızgara sebze tüketin.
• Ara öğünlerde kan şekerinizi düzenlemek için meyve, süt, meyveli yoğurt(şekersiz), peynir ekmek veya bisküvi tarzında besin seçimleri kan şekeri dengenizde size yardımcı olacaktır.

                                                                                                                                                                                                  Dyt.Pınar GÖKÇE