Bağışıklık Sistemini Koruyucu Besinler

Bağışıklık Sistemini Koruyucu Besinler

Kış aylarında havaların soğumasıyla bağışıklık sistemimiz zayıflar. Özellikle de beslenmesine özen göstermeyen ve dengeli beslenmeyen kişilerde sıklıkla soğuk algınlığı, halsizlik ve gribal enfeksiyonlar görülmektedir. Bunları önlemek için günlük yaşantımıza ekleyebileceğimiz bir kaç besinle ekleyerek bağışıklık sistemimizi destekleyebiliriz. İşte bu besinlerden bazıları;

Bal
Antiviral, antiseptik, antienflamatuvar ve antibakteriyel özellik gösterir. Bazı tür bakterilerin büyümesini engellediği bilinmektedir. Bu özelliklerinden dolayı bal öksürük, soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlar için koruyucu etkiye sahiptir.

Yeşil Çay
Yüksek oranda kateşin içermektedir. Yeşil çay, bu özelliğiyle bağışıklık sistemini güçlendiriyor, enfeksiyonlara karşı vücudun savunma sistemini destekliyor.

Zerdeçal
Zengin antioksidan içeriğiyle vücudu bakterilere karşı korur. Cilt hastalıklarına, karaciğer, kalp ve sindirim sistemi organlarına yararlıdır.

Zencefil
Antiimflamatuvar ve antibakteriyel özellikleriyle bilinir. Düzenli tüketildiğinde dolaşımı destekler, kan şekerini dengeler, kalp sağlığını destekler ve ağrı kesici olarak görev görür. Özellikle zencefili çiğ olarak içtiğimiz çay, bitki çayı ve diğer içeceklere eklememiz sağlıklı bir alternatif olucaktır.

Sarımsak

Sarımsağın içerisinde bulunan “allicin” yüksek antioksidan ve antiviral özelliğe sahiptir. Bu özelliğiyle sarımsak güçlü bir antiinflamatuar besindir ve bağışıklık sistemimizi korumaya yardımcıdır.

Dyt.Pınar GÖKÇE