Bahar Aylarında Beslenme

Bahar Aylarında Beslenme

Mevsim dönüşümlerine bağlı olarak metabolizma ve hormonlar üzerinde görülebilen değişimler, bazı kişilerde zihinsel ve bedensel farklılıklara yol açabiliyor. Bahar ayının gelişi bazı kişilere enerji ve canlanma hissi verirken; bazılarında da halsizlik, yorgunluk hissi, eklem ağrıları, uykuya eğilim, mutsuzluk ve dikkat dağılımı gibi sıkıntılara sebep olabiliyor. Beslenmemizde yapacağımız bazı değişikliklerle bu gibi olumsuzlukları kendimizden uzaklaştırabiliriz.

Baharda artan stresi azaltmak için B grubu vitaminleri yönünden zengin gıdaları mutlaka tüketmeliyiz. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri gibi besin kaynaklarını yeterli ölçüde tüketerek ihtiyacımızı karşılayabiliriz. Antioksidan vitaminler vücudumuzun zararlı çevresel etkilere karşı koruyuculuğunu arttır ve direnç sağlar. Hava değişimene bağlı olarak gelişen hastalıklara yatkınlık, halsizlik yeterli ve dengeli vitamin – mineral alımı ile engellenebilir. C vitamini, E vitamini, A vitamini, selenyum ve çinko, güçlü antioksidan özelliğine sahip vitamin ve minerallerimizdendir.

 

Su içmek için susamayı beklemeyin!

Yaz mevsiminin bitmesi ile sıvıya duyulan ihtiyacın azalması sizi su tüketiminden uzaklaştırmamalıdır. Günde en az 1,5 lt su mutlaka tüketilmelidir. Alkol ve kafeinli içeceklerden mümkün olduğu kadar uzak durulmalı, yerine rahatlatıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici bitki çaylarından destek alınmalıdır.

Dyt Kübra PEKKAN