Bel Bölgesi Yağlanmasını Önlemek

Bel Bölgesi Yağlanmasını Önlemek

– Vücutta yağlanma oranının yüksek olması sağlık problemlerinin var olmasında tek başına bir etken değildir. Fakat “abdominal yağlanma” olarak tanımladığımız karın bölgesi yağlanmasının oluşmasında altta insülin direnci, kortizol fazlalığı, hipotiroidi, Cushing ( böbrek üstü hormonların fazla çalışması ) gibi sağlık sorunlarının olup olmadığının araştırılması gerekmektedir.
– Yağlanma sebeplerinden bir diğeri de gıda alımında dengesiz tüketimdir.Menopoz dönemi de yağlanmanın vücutta fizyolojik olarak arttığı bir dönemdir.Hareketsiz bir yaşam,fazla alkol tüketimi,kronik stres, bel çevresinde yağlanmaya en önemli nedenlerdendir. Bel bölgesindeki yağlanmayı önlemek için;

Bol bol yürüyüş yapın ve yüzün

Egzersiz yapmak vücutta genel yağlanmayı azaltan en önemli parametrelerden bir tanesidir. Özellikle yürüyüş ya da yüzme vücutta hem bölgesel hem genel yağlanmayı düşüren iki spor şeklidir. Haftada 4 kez 35-45 dakika tempolu aralıksız yapılan aktivite yağlanmayı azaltır.

Beslenmenizde;
Akşam sadece meyve yiyip yatmak, saat 18.00’den sonra yemek yememek, kahvaltı ve öğle gibi ana öğünleri atlamak, diyette hiç ekmek yememek, ara öğün yapmamak, yüksek karbonhidratlı besinleri diyette çok sık almaktan,
– Pilav, makarna, tatlı, mantı, çorba ve börek gibi yemekleri aynı öğünde bir arada tüketmekten,
– Kuruyemiş, kuru meyve gibi gıdaları gereğinden fazla yemekten,
– Light gıdaları kilo aldırmaz düşüncesi ile fazla miktarda kullanmaktan kaçının.

Dyt.Pınar GÖKÇE