Kansere Karşı Koruyucu Besinler

Kansere Karşı Koruyucu Besinler

Kanser ve kalp hastalıklarının önlenmesine yardımcı olan proantisiyanidin ve antioksidanlar yaban mersini, ahududu ve böğürtlende bol miktarda bulunuyor.

Kabuksuz (yumuşak) meyveler; ahududu, yaban mersini, çilek gibi lezzetli ve tatlı meyveler olmalarının yanı sıra zengin bir antioksidan kapasitesine sahipler. Kanser ve kalp hastalıklarının önlenmesine yardımcı olan proantisiyanidin ve antioksidanlar yaban mersini, ahududu ve böğürtlende bol miktarda bulunuyor.

Brokoli ise; en besleyici sebzeler arasında ilk sırada yer alıyor. Brokoli, 1 bardak doğal sütte olduğundan daha fazla kalsiyum, bir portakaldan da daha fazla C vitamini içeriyor. Brokoli, barındırdığı mineral ve vitaminlerin yanı sıra, phytonutrient olarak bilinen ve hastalıklarla mücadelede vücuda büyük katkıda bulunan kimyasallara sahip. Ayrıca birçok kanser hastalığı riskini zayıflattığı kanıtlanan sülforafan maddesi de brokoli içinde yer alıyor.

Sarımsak, kan basıncı ve kolesterolün düşürülmesi, ağır metallerin vücuttan atılması, kanserin önlenmesi, mantar ve virüslerin çoğalmasının engellenmesi gibi özellikleriyle son derece faydalı bir gıda. Bir diş sarımsak, A, B, C vitaminleri ile selenyum, iyot, potasyum, kalsiyum, çinko ve magnezyum metallerini barındırıyor.

Yeşil çay; catechin ve polyphenol maddelerini konsantre halde barındırıyor. Bu maddeler, vücuttaki yağları yakan bir yakıt maddesi gibi. Böylece yağları eritiyor ve metabolizma hızına doğal olarak destek sağlıyor. Yeşil çayın kilo vermedeki etkisini görmek için günde en az 3 fincan tüketilmesi gerekiyor. Yeşil çay ayrıca kanser, kalp hastalıkları ve yüksek kolesterole karşı önleyici özelliğe sahip.

Domateste ise, kanserle mücadelede en güçlü maddelerden biri olan likopen maddesi bol miktarda bulunuyor. Son araştırmalar likopenin hastalıklarla mücadelede E vitamini ve beta karotenden daha güçlü tesire sahip olduğunu gösteriyor. Likopen, biyoyararlılığını artırmak için yağa ihtiyaç duyar. Bu yüzden likopen seviyesini yükseltmek için yanında zeytin yağı kullanılması öneriliyor.Tüm bu gıdalara ilaveten siyah üzüm, ıspanak, havuç ve tüm tahıllar bol miktarda antioksidan özelliğine sahip.

Dyt.Pınar GÖKÇE