Kilo verme / Kilo alma

Kilo vermenin / almanın sağlıklı ve bilimsel olan tek yolu beslenmeyle alınan ve aktiviteyle harcanan enerjinin kontrol edilmesi esasına dayanır. Kilo vermek için yaşam koşullarını değiştirmek, sosyal yaşamdan vazgeçmek ve ek aktiviteler gerekmez. Özel ürünler önerilmez. Günlük menüde her zaman her yerde kolaylıkla bulunabilecek yemekler yer alır. Program süresince kişiler düzenli aralıklara diyetisyenle görüşür ve değerlendirilir. Gerekiyorsa beslenme planında değişiklikler yapılır. Özel günler için (yılbaşı, doğum günü gibi) özel çözümler geliştirilir. Tıbbi değerlendirme aşamasında herhangi bir sorun saptanırsa (kolesterol veya lipit yüksekliği, diyabet, anemi, kalp, karaciğer, safra kesesi, mide vs. hastalıkları, gibi) beslenme planında bu durumlar da göz önünde bulundurularak gerekli önlemler alınır. Kilo verme / alma programlarını uygularken temel ilke, kişinin olağan yaşam akışı içinde beslenme alışkanlıklarını doğru bir çizgiye getirmektir. Eğer bu ilke gözetilmeden diyet uygulanırsa, kilo verme dönemi sona erdiğinde tekrar eski kilolya geri dönülebilir.