Kış Aylarında Form Korumaya Yardımcı Sebzeler

Kış Aylarında Form Korumaya Yardımcı Sebzeler

Havaların yavaş yavaş soğumaya başladığı, sonbaharın ortalarında kışı hissetmeye başladığımız şu günlerde; yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması sağlığımızın korunması açısından önem taşımaktadır.
Yapılan araştırmalarda mevsimsel beslenmenin hem psikolojik hem de fizyolojik olarak kişide olumlu etkiler yaptığı bilinmektedir. Bu yüzden de en sağlıklısı, hangi mevsimdeysek o mevsimin meyve ve sebzelerini tüketmek.

Brokoli:

– 1 su bardağı pişmiş brokoli, yetişkinlerin günlük C vitamini gereksiniminin yarısını karşılar.
– Toksinlerden arındırıcıdır.
– Oldukça yüksek oranda K ve A vitamini içerir. Kalsiyum, magnezyum ve fosfor ise, içeriğindeki vitamin ve minerallerden yalnızca bazılarıdır.
-Yapılan araştırmalar özellikle kolon ve akciğer kanserini önlemede etkili olduğunu gösteriyor.

Lahana-Enginar-Karnabahar:

– K,C ve A vitaminlerinin yanı sıra önemli bir(er) folat ve diyet posası kaynağıdırlar.
-Fosfor, potasyum, magnezyum, B6 vitamini ve E vitamini yönünden de zengindirler.
-Bağışıklık sistemini güçlendirirler.

İncir:

– A, B, C vitaminlerini içermesinin yanı sıra; kalsiyum, demir, magnezyum ve fosfor açısından da iyi bir kaynaktır.
– Hücre yenilenmesine yardımcı olur.
– Lif oranı oldukça yüksektir, bu bağırsakların çalışmasında etkilidir.

Ayva:

-C ve A vitaminleri, mineraller ve antioksidan bileşen içeriği yüksektir.
-Bulantı gibi mide rahatsızlıkları ve ishal durumlarında da olumlu etkileri vardır.

Roka:

– Yüksek miktarda C vitamini içerir, aynı zamanda K ve P vitaminlerinden de zengindir.
– Bağışıklık sistemini güçlendirir.
-.Vücuttaki toksinleri atmaya yardımcıdır.
– Kas ağrılarına iyi gelir.

Yaban Mersini:

– Lif oranı yüksektir.
– Çok güçlü antioksidan özelliğe sahiptir, doğal anti-aging etkisi yaratır.
– Kan şekerini düzenler, bu sayede çabuk acıkmayı engeller.
– Yapılan son çalışmalarda karın bölgesi yağlanmasını azalttığı görülmüştür.

Mandalina:

– C vitamini açısından zengindir, kabuğu da yüksek oranda potasyum içerir.
– Ayrıca A ve B grubu vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, magnezyum, sodyum, demir, brom ve fosfor minerallerini içerir.
– Bağışıklık sistemini güçlendirir, antioksidan özellik gösterir.
– 100 gramı yaklaşık 1 günlük C vitamini ihtiyacının %70 ini karşılar.

Kayısı:

-3 adet kayısıda bulunan A vitamini, günlük ihtiyacın yarısını karşılayacak orandadır.
-Yaklaşık 120 ml kayısı suyu ise günlük C vitamini ihtiyacının tümünü karşılar.
-İçeriğindeki demir tuzları kansızlığa iyi gelir.

Pancar:

– A,B, C vitaminlerinden çok zengindir.
– Demir içeriği sayesinde kansızlığa karşı etkilidir.
– Yüksek antioksidan özellik taşır, hastalıklara karşı koruyucudur.

Dyt.Pınar GÖKÇE