Kış Aylarında Formu Korumaya Yardımcı Öneriler

Kış Aylarında Formu Korumaya Yardımcı Öneriler

Su tüketin: Havaların soğuması ile su tüketiminin azalması, metabolizmanın yavaşlamasına sebep olmaktadır. Unutmayalım ki suya vücudumuzun her zaman ihtiyacı var. Susuzluk hissi, acıkma hissiyle çok rahat karışabilir. Bunun için acıktığınızda önce 1 bardak su içmeyi denemelisiniz.

Salataya giren soslara dikkat: Salatalarınız mutlaka birkaç farklı sebzeden olsun. Çeşitli ve yüksek kalorili sosları salatanızda kullanmaktan kaçının.Salatalarınızı az yağ,limon-sirke-nar ekşisiyle tatlandırmayı tercih edin.

Meyve-sebze tüketin: Günde 5-7 porsiyon meyve-sebze tüketin. Bu miktarları tükettiğiniz zaman kabızlık problemi azalacağı gibi vitamin-mineral-antioksidan gereksinimlerinizi de karşılamış olursunuz. Enfeksiyonlara yakalanma ihtimaliniz azalır.

Yumurta tüketin: Haftada 2-3 kere yumurta tüketin.Yumurta uzun süre tok kalmamıza yardımcıdır böylece enerji alımınızı daha kolay dengelenmiş olur.

Fındık ve ceviz: Günde 10-15 tane fındık veya 3-4 tane ceviz yemeliyiz.Fındık ve ceviz, E vitamini ve Omega-3 yönünden zengin kaynaklardır. Böylelikle kış aylarında artan vitamin ve antioksidan ihtiyacımız karşılanmış olur.

Dyt.Pınar GÖKÇE