Kurban Bayramı’na Özel Beslenme Önerileri

Kurban Bayramı’na Özel Beslenme Önerileri

-Güne 2 bardak su ve hafif bir kahvaltı ile başlayın. Bayramda genelde namaza gidenler veya kurban kesme telaşı olanlar kahvaltı öğününü atlarlar. Bu durumda olanlar evden çıkmadan önce bir bardak süt içebilir veya küçük bir avuç fındık, badem veya ceviz ya da 4-5 adet kuru kayısı veya biraz kuru üzüzm atıştırabilir.

-Az ve sık beslenmeye özen gösterin. Gün içerisinde 4 saatten fazla aç kalmayın.

-Öğünlerde aşırı besin tüketmemeye özen gösterin. Eğer bir öğün çok besin tüketti iseniz, hangi besin grubundan fazla yediyseniz o besin grubundan yiyecek hakkınızı bir sonraki öğünde azaltmalısınız.

-Bayram süresince de 8-15 su bardağı su içmeye özen gösterin.

-Çay, kahve ve asitli içeceklerin tüketiminde aşırıya kaçmayın. Ihlamur, ada çayı ve rezene gibi bitki çaylarını tercih edebilirsiniz. Eğer mide ve tansiyon sorununuz yok ise günde 1-2 şişe doğal maden suyu da içebilirsiniz.

-Ana öğünlerde tabağınızın yarısı salata ve sebze yemeği ile doldurun. Diğer yarısına ise 2-3 parça et ve 2-3 yemek kaşığı pilav, makarna ve bulgur gibi tahıl ürünlerinden alın. Pilav, makarna, bulgur ve çorba tüketiyorsanız yanında ekmek tüketmenize gerek yoktur.

-Şekerlemelerden ve çikolatalardan uzak durmaya çalışın. Ağır hamur tatlıları yerine, sütlü veya meyveli tatlıları tercih edin. Günde 1 porsiyondan fazla tatlı tüketmemeye özen gösterin.

-Pişirdiğimiz eti kavurma veya kızartma yerine haşlama veya fırında pişirme yöntemiyle pişirmeye özen göstermeliyiz.

-Bayram ziyaretlerinde gideceğiniz yerlerde ikram edilecek besinlere göre günün geri kalanında tüketeceğiniz besini hesaplamanız sağlıklı bir yol olacaktır.

-Günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapın. Ev içindeki hareketliliğinizi arttırmaya çalışın.

-Her şeye rağmen bir gün içinde düşündüğünüzden çok fazla yediniz, günlük besin tüketim miktarını aştıysanız üzülmeyin. Bunun telafisi kendinizi aşırı yormadan olabildiğince çok enerji harcayarak aldığınız fazla enerjiyi vücudunuzdan atmak olmalıdır. Yalnız böyle bir davranışı her zaman tekrarlamayın. Bayram süresince 1 günden fazla olmasın. Üst üste birkaç gün boyunca yapacağınız bu tür kaçamaklar ile vücudunuzun kilo almaktan başka çaresi kalmaz. Bayramı artı kilolar ile bitirmek kaçınılmaz olur.

Cosmopark Güzellik Merkezi olarak mutlu ve huzurlu bayramlar diliyoruz.