Lifli Beslen Sağlıklı Kal!

Lifli Beslen Sağlıklı Kal!

Sağlıklı kalmamız ve bağışıklık sistemimizin yeterli çalışması için barsak sağlığımız çok önemli. Barsak sağlığımızı korumanın en temel yolu; lifli beslenmekten geçmektedir. Sağlıklı barsaklara sahipsek bağışıklık sistemimiz güçlü olur ve enfeksiyonlara yakalanma riskimiz azalır.Posa, bitkisel besinlerin insan sindirim enzimleri tarafından sindirilemeyen bölümüdür. Çözünür posa ve çözünmez posa olarak iki gruba ayrılır.

Posanın su tutma özelliği vardır. Bu sebeple tokluk hissi oluşturur ve daha az yiyerek daha az kalori alınmasını sağlar. Ayrıca midenin boşalmasını geciktirir.
• İnce bağırsakta oluşturduğu hacim;besin öğeleri emilimlerini geciktirir ve sindirim işlevini yavaşlatır.
• Kolon bakteri florasını etkileyerek, toksik öğelerin üretiminin önlenmesini ve vücuttan atılımının hızlanmasını sağlar.
• Damar sertliği, yüksek tansiyon ve kalp ve damar hastalıklarının oluşma
riskini azaltır.
• Posa içeriği yüksek besinlerin genellikle glisemik indeksleri düşüktür ve
insulin direnci oluşturma riskini azaltır.
• Posa, kolesterol emilimini geciktirir ve kolesterol sentezini azaltır.
• Bağırsakların çalışmasını sağlayarak, ishal ve kabızlığı önleyerek
daha rahat hissetmeyi sağlar.

Sağlıklı beslenmede günde 25-30gr posa alımı önerilmekdir.

Yüksek posa içeren besinler;
•Kurubaklagiller (nohut, kuru fasulye, barbunya vb.)
•Badem, ceviz gibi sert kabuklu yemişler,
•Kepeği ayrılmamış tam tahıl ürünleri buğday, yulaf ve çavdarla yapılan ekmek ve gıdalar
•Sebzeler, özellikle bezelye, taze fasulye, pırasa, ıspanak ve
•Kuru kayısı, kuru ve taze meyveler (Kabukları yenebilen meyveler, özellikle kabuklarıyla tüketilmelidir)

Dyt.Pınar GÖKÇE