Menopozda Beslenme

Menopozda Beslenme

Menopozla birlikte kadın vücudunda çok önemli metabolik değişiklikler meydana gelmektedir. Bu değişikliklerin en önemlisi yağ metabolizması ile ilgilidir. Menopozla birlikte damar kolesterol metabolizması değişir. Erkeklerde olduğu gibi bu durum damar sertliği oluşumu ile sonuçlanır. Aynı zamanda bu yaşlarda hipertansiyon gelişimi de başlar. Her iki durum beraberinde kalp hastalığı riskinin artışına neden olur. Menopozla birlikte azalan östrojen hormonu nedeni ile kemik metabolizmasında önemli rol oynayan kalsiyum, fosfor emilimini azalır ve kemik erimesine zemin hazırlanmış olur. Yaşın ilerlemesine paralel olarak metabolizma hızı yavaşlamaktadır. Daha önceleri alınan kalori formu korurken ilerleyen yaşla birlikte aynı kalori alınsa da vücut ağırlığında artma meydana gelmektedir . Menopozda günlük kalsiyum kaybı 28 mg olup bu kayıp osteoporoz ile sonuçlanmaktadır. Peki vücudumuzda tüm bu değişiklikler olurken biz bu dönemde nasıl beslenmeliyiz?

-Süt ve süt ürünlerinin tüketimini arttırmalıyız. Günde en az  2-3 porsiyon süt ve süt ürünü tüketmeliyiz.

-Kanımızda D vitamini düşükse mutlaka D vitamini takviyesi almalıyız.

-Özellikle yaz aylarında güneş ışığından mümkün olduğu kadar yaralanmaya çalışmalıyız.

-Kemik ve kaslarımızın güçlenmesi ve azalan metabolizma hızımızın artması için düzenli fiziksel aktivite yapmalıyız.

-Yağ ve yağdan zengin gıdalardan mümkün oldukça uzak durmalıyız.

-Tuz ve şeker içeriği yüksek olan gıdalardan uzak durmalıyız.

-Çay ve kahve tüketimini azaltmalıyız.

-Posa tüketimini arttırmalıyız. Bunun sebze-meyve tüketmeye, ekmek ve tahıl grubu besinlerden kepekli, rafine edilmemiş olanları tercih edilmelidir.

Dyt.Pınar GÖKÇE