Öğün Atlamamak İçin Pratik Öneriler

Öğün Atlamamak İçin Pratik Öneriler

Günlük yaşantımızda yapılan yanlışlardan en önemlisi; kahvaltı öğününün atlanmasıdır. Çoğunlukla sabah işe gitme telaşıyla atlanan kahvaltının iştah kontrolünde önemi büyüktür.Kahvaltıda tüketeceklerini akşamdan planlamak ve hatta pratik hazırlıklar yapmak, kahvaltıyı atlamadan güne başlamana yardımcı olabilir. Kahvaltı için küçük alternatifler;
• Meyve + Yoğurt
• ½ simit + krem peynir + çay
• Süt + Tahıllı gevrek
• Mini sandviç (akşamdan hazırlanmalı)
• Tost (akşamdan hazırlanmalı)

Ara Öğünleri Atlamak:

İş hayatında aklından uçup giden ya da gerçekten zaman bulamadığın için yapamadığın ara öğünler, günün dengesini bozar. Pratik ve zaman almayacak ara öğünler ile bu dengeyi koruyabilmek mümkün. Ara öğünler için bazı alternatifler;
• 2-3 adet kuru kayısı
• 1 avuç kuru meyve karışımı
• 2-3 adet bütün ceviz
• 1 bardak süt + 1 adet galeta

Öğle yemeği alternatifleri;

• Peynirli/ ton balıklı/ baklagilli / tavuklu salata çeşitleri + ayran
• Peynirli /ton balıklı / tavuklu sandviçler + ayran
• Haşlanmış yumurta + peynir + ekmek + ayran
• Zeytinyağlı yemekler + yoğurt

gibi sağlıklı ve pratik alternatifleri tercih ederek öğün atlamamak ve formda kalmak mümkün.

Dyt. Pınar GÖKÇE