Pilates ve Egzersiz Yaparken Dikkat

Pilates ve Egzersiz Yaparken Dikkat

Egzersiz, tok karna yapılmamalıdır.Egzersize uzun süre aç kalarak başlamakta sakıncalıdır. Hareketlerin rahat yapılması, kramp oluşmaması ve kan şekeri dengesi açısından egzersize başlamadan 1 saat önce mutlaka ara veya ana öğün tüketmeye özen göstermeliyiz.

Hem zayıflamak isteyip hem egzersiz yapanların iki faktöre dikkat etmesi gerekmektedir. Birincisi, düzenli kalsiyum alımı, yeteri kadar kalsiyum almazsak kilo verme sürecimiz yavaşlar. Bu nedenle günde 2-3 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketmeye özen göstermeliyiz. İkinci faktör ise omega 3 den zengin beslenmeye özen göstermektir.

Egzersiz Öncesi

Spordan 30 dk önce içilen bir fincan kahvenin, içerdiği kafein nedeni ile yağ yakımını arttırdığı yapılan bilimsel çalışmalarda görülmüştür.İçtiğimiz kahvenin kremasız ve şekersiz olmasına özen göstermeliyiz.Kahveyi sütsüz içemeyenler lıght süt ilave edebilir.

Egzersiz Sonrası

Spordan ilk 30-60 dk içerisinde tüketilecek olan lıght süt veya yoğurdun, spor sonrası yağ yakımına destek olduğu ve kas yapımına yardımcı olduğu bilinmektedir. Yapılan bilimsel araştırmalarda kasları güçlendiren egzersizlerin sonrasında yağsız süt tüketiminin kas kütlesinin artmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir.

Vitamin

Egzersiz vücudumuzda serbest radikallerin oluşmasına sebep olduğu için spor yapanların beslenmesinde C vitamininin mutlaka olması gerekmektedir. Fakat sebze ve meyvelerden yeterli miktarda besleniyorsak eğer ek olarak vitamin kullanmamıza gerek olmamaktadır. Günde 2-3 porsiyon meyve tüketmek günlük vitamin mineral ihtiyacımızın karşılanmasında yardımcı olacaktır.

Dyt.Pınar GÖKÇE