Sağlıklı Saçlar, Tırnaklar ve Cilde Sahip Olmak için

Sağlıklı Saçlar, Tırnaklar ve Cilde Sahip Olmak için

Sağlıklı ve güzel bir cilt, saçlar ve tırnaklar için alınacak gıdalara da dikkat etmek gerekir.
Sağlıklı saç, cilt ve tırnaklara sahip olmak için A, D ve B12 gibi vitaminlerin yanı sıra, çinko, demir gibi minerallerle proteinin yeterli ve dengeli miktarda alınması gerekiyor.

Kırmızı ette bulunan kaliteli protein, aynı zamanda saç tellerini ve tırnağı oluşturan keratinin de yapısında bulunuyor.Yeteri kadar kırmızı et tüketmeyen kişilerin saç ve tırnakları cansızlaşıyor, inceliyor, cildi sağlıksız bir görünüm alıyor. Demir eksikliği saç dökülmesine neden olur.

Çinko, saçlarınızı olumsuz çevresel faktörlerden korur ve onarılmasına yardımcı olur. Çinko eksikliğinde saç büyümesi Yavaşlar, hatta saçlarda dökülme belirtileri ortaya çıkar. Bu nedenle beslenmemizde çinko içeren besinler tüketmeye özen göstermeliyiz. Karides, balık, et, yumurta, peynir, ceviz, badem ve tüm tahıllar iyi birer çinko kaynağıdır.

Dengeli beslenerek saç, tırnak ve cilt sağlığımızı koruyabilir. Fakat özellikle saçlar da aşırı miktarda dökülme, cansızlık ve tırnaklar da kolay kırılma gibi sorunlarımız varsa beslenmemizde protein, B12 ve çinko içeren besinleri tüketmeye özen göstermeliyiz.

Dyt.Pınar GÖKÇE