Sahurda Neler Yenmeli

Sahurda Neler Yenmeli

Günün başlangıcı olan sahur hafif bir kahvaltı niteliğinde olmalıdır. Yağlı, şekerli, tuzlu besinlerden kaçınmak oruç süresinde oluşacak susuzluğu biraz da olsa engelleyecektir.Protein içeriği yüksek besinler midenin boşalmasını geciktirdiği için tokluk hissinin daha uzun sürmesini sağlar. Sahur öğününüzde protein kalitesi en yüksek olan yumurtaya yer vermek bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun yanında peynir, süt, yoğurt gibi gıdalar iyi bir tercih olabilir.

Sahurdan sonra yatılacağı için iftardan kalma yağlı besinler veya börekler tüketilmesi hazmı zorlaştırır ve mide rahatsızlıklarına sebep olabilir. Bu nedenle hafif bir öğün ile sahur yapmak hem daha kaliteli bir uyku için hem de ramazan boyunca daha sağlıklı hissedebilmek için gereklidir.

Sahurda meyve tüketimine de yer vermek gerekir. Posa ve su oranı daha fazla olan meyveler tercih listenin başında gelmelidir. Ancak sahurda tüketilecek meyve 1 porsiyonu geçmemelidir. Karpuz sıcak yaz aylarına denk gelen ramazan ayında sahur için iyi bir alternatif olabilir

Sahurda tüketilecek 3-4 bardak çay veya kahve susuzluk hissinin daha çabuk oluşmasına sebep olacaktır. Sahurda içecek tercihini su veya süt olarak kullanmak bundan dolayı daha doğru olacaktır.

Dyt.Pınar GÖKÇE