Şişkinlik Problemine Karşı Nasıl Beslenmeliyim?

Şişkinlik Problemine Karşı Nasıl Beslenmeliyim?

Oldukça yaygın olan bir durum olan hazımsızlıktan hemen herkes yaşamının bir döneminde yakınır. En temel öneri şikayetleri artıran gıdalardan kaçınmaktır. Süt ve süt ürünleri, bira, tahıllar, kuru baklagiller, sebze-meyveler, şeker, suni tatlandırıcılar ve gazlı içeceklere dikkat etmek gerekebilir. Aynı zamanda su içmek, besinleri daha iyi çiğnemek, sakız çiğnemekten uzak durmak ve düzenli egzersiz yapmak da şişkinliğin önlenmesinde etkilidir.

Şişkinliğe sebep olan bazı besinler;

Yoğurt ve süt, sütte bulunan süt şekeri (laktoz) pek çok kişi de intolerans oluşturmakta ve una bağlı olarak şişkinlik e gaz şikayetlerine neden olmaktadır. Bunun oluşumunu engellemek için sütü laktozsuz olarak tüketmek, yoğurdu da pişmiş olarak yani yoğurtlu çorba şeklinde tüketmeye özen göstermeliyiz. Ayrıca şişkinliğe sebep olmaması için sütü soğuk tüketmekten de uzak durmalıyız.

Şeker, bağırsaklardaki mukozaya zarar verir ve şişkinliğe neden olur.

Ekmek de şişkinlik yapan besinler arasındadır. Gluten içermeyen ekmek tüketmek önerilmektedir.

Biradaki maya fermantasyon sonucu mukus zarlarının incelmesine yol açar ve şişkinliğe sebebiyet verir.

Soda da şişkinliğe sebep olan besinler arasındadır. İçeriğindeki şeker ve karbon dioksit sindirim sistemine girdiğinde asit dengesini yükseltir ve gaz oluşturur.

Kuru baklagiller ve sebze-meyveler de şişkinliğe neden olmaktadır. Bunu önlemek için kuru baklagilleri iki kez haşlayıp suyunu dökmek. Sebzeleri çiğ olarak değil daha çok buharda ya da fırında pişmiş olarak tüketmeye özen göstermek gerekmektedir.

Dyt.Pınar GÖKÇE