Spor Yaparken Bildiğiniz Şeyler Yanlış Olabilir mi?

Spor Yaparken Bildiğiniz Şeyler Yanlış Olabilir mi?

Sağlıklı kalmak ve kilo kontrolünün sağlanması için hayatımızda var olması gereken faaliyetlerin başında spor gelmektedir. Spor yapmanın kas, kemik sağlığı ve aynı zamanda ruh sağlığı açısından insan vücuduna bir çok yararı vardır. Sporun sağlığımıza olumlu etkilerini görebilmek ve spordaki performansımızı koruyabilmek için altın kural; spor yaparken dengeli ve yeterli beslenmedir.

Peki sporu aç karna mı tok mu yapmalıyım? spor yaparken neler yemeliyim? Haftada kaç gün spor yapmalıyım?

Spor yaparken en çok yapılan doğru bilinen yanlışlardan bir tanesi aç karna spor yapılmasıdır. Sabahları aç karna yapılan yürüyüşler veya egzersizler tansiyon düşüklüğü veya hipoglisemiye neden olmaktadır. Aç karna spor yapmak yanlış bir davranıştır. Spor enerji gerektiren bir faaliyettir ve yemek yenildikten 30-45 dk sonra yapılmalıdır.

Günümüzde spor yapan kişilerin sıklıkla yaptığı yanlışlardan bir diğeri ise spor merkezlerindeki antrenörlerin yönlendirmesiyle diyetle çok fazla protein alınmasıdır. Kas yapmak isteyen erkek bireyler dışında zayıflamak amaçlı spor merkezlerine giden bireylerin çok protein ağırlıklı beslenmesi vücudumuzdaki dengelerin bozulmasına ve sporu bıraktıktan sonra vücutta yağlanmaya sebep olmaktadır.

Spor Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Spor yapmadan yarım saat önce ufak bir ara öğün yapılması, spor yaparken ki performansımızın artmasına ve kendimizi daha enerjik hissetmemize yardımcı olacaktır.

Egzersiz sırasında su tüketimi önemlidir, spor yaparken terle ve soluk alıp vermekle kaybedilen suyun karşılanmasını sağlayacaktır.

Egzersiz bitiminden sonra ilk yarım saat kesinlikle su hariç hiçbir şeyin tüketilmemesi gerekmektedir.

Egzersiz bittikten yarım saat sonra 1 su bardağı lıght süt içilmesi kas ve kemiklerin güçlenmesi açısından oldukça yaralıdır ve kilo vermeye yardımcıdır.

Spor yaptığı için kas ağrıları olan kişilerin 1 dilim zencefil, içine biraz limonla birlikte günde 1 fincan melisa çayı içmeleri kas ağrılarını azaltmaya yardımcıdır.

Spor yapan kişiler ana öğünde peynirli yağsız 1 tabak makarna, ara öğün olarak da 1 su bardağı muzlu ballı lıght süt içmeleri enerjinin karşılanması açısından tercih edebilecekleri sağlıklı seçeneklerdir.

Kilo vermek amaçlı yapılan sporun, haftada 3-4 kez günde 30-60 dk arasında olması yeterlidir.

Dyt.Pınar GÖKÇE