Stresi Azaltmaya Yardımcı Besinler

Stresi Azaltmaya Yardımcı Besinler

*Sivri biber; C vitamini içeriği yüksek olması nedeniyle tüketmeye çalışmamız gereken bir besin hatta C vitamini neredeyse portakaldan bile daha fazla.

*Yabanmersini; C vitamininin yanı sıra bağışıklık sistemini koruyan antioksidanlardan da zengin bir meyve. C vitamini stresle savaşan birincil besin öğesidir, kan basıncını düşürmektedir.

*Avokado; kalbi koruyan esansiyel yağ asitlerinden zengin bir yiyecek, ayrıca muzla eşdeğer seviyede de potasyum içeriğiyle kan basıncını ayarlayan ve dolayısıyla stresi azaltan bir meyve.

*Ispanak; magnezyumdan zengin bir sebze, magnezyum ise mutluluk hormonunun salgılanmasını artırmaktadır.

*Balık; omega-3 değeri yüksek bir besin olan balık ki özellikle yağlı balıklardan hamsi ve somon sinir sistemini onaran mucizevi besinlerdir.

*Hindi; seratonin salgısını tetikleyen ve triptofan adlı proteinden zengin olan hindide tüketilmesi gereken besinler arasındadır.

*Ihlamur çayı adrenalin seviyesini azalttığından sıcak veya ılık ara öğünlerde tüketilebilir.

*Bitter çikolata endorfin hormonunun salınımını artırarak kendimizi mutlu hissetmemizi sağlamaktadır. Günlük tüketim miktarımıza özen göstermeliyiz.

Fındık,badem B vitamini ve magnezyum mineralinden zengin bir kuruyemiş türüdür. Serotonin salgılanmasını artırarak daha mutlu hissetmenizi sağlayacaktır.

Dyt.Pınar GÖKÇE