Stresliyken Neler Yemeliyiz?

Stresliyken Neler Yemeliyiz?

Günlük yaşantımızda,iş hayatımızda pek çok olumsuzlukla karşılaşırız.Stres durumunda iştah artmaktadır.Ve stresle baş etmenin en kolay yollarından biri çikolata, tatlı ve dondurma yemektir. Ancak bu şekilde bir beslenme hem kilo almak hem de sağlık açısından önerilmemektedir.Bu nedenle hem zayıflamanıza yardımcı hem de rahatlamanızı sağlayacak besinlere yönelmek gerekmektedir.
Yapılan araştırmalar strese en iyi gelen yiyeceklerin sebze, meyve, yemiş ve balık olduğuna değinmektedir. Bu besinler kilo almanızı da engeller.Aynı zamanda kalp damar sağlığımızı da korumaya yardımcıdır.

Balık ve stres

Zihinsel olarak sağlıklı bir yaşam sürebilmek için ton balığı, somon gibi omega-3 yağ asitleri açısından zengin besinler tüketmek faydalıdır.

Meyve ve Sebzeler

Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek çok önemlidir. En taze oldukları dönemde besin değerleri de turfanda besinlere oranla daha yüksektir. İçeriğindeki vitaminler sayesinde meyve ve sebzeler strese iyi gelir. Ayrıca bağışıklık sistemimizi de güçlendirir.

Süt ve süt ürünleri

Stres söz konusu olduğunda süt ürünleri önemli bir yer tutar. Sütün içeriğindeki triptofan amino asidi, mutluluk hormonu da denilen seratonin salgılanmasında etkilidir.Özellikle taze yoğurt ve peynir rahatlatıcı etkiye sahiptir.

Dyt.Pınar GÖKÇE