Suyun Metabolizmaya Etkileri

Suyun Metabolizmaya Etkileri

Su, diyette bütün besin ögelerinden daha fazla bulunmalıdır. Normalde bütün metabolik süreçlerde gerekli olan su, özellikle beden ağırlığının korunmasında çok önemlidir.

Ortalama olarak yetişkin bir insanın vücudunda %55-75 oranında su bulunur, %1’lik kayıpta susama hissi başlar; ancak susama hissi oluşmasına gerek kalmadan su tüketimi yapılmalıdır.Besinlerin ağızdan alınmasından, hücre içinde kullanımına kadar, tüm aşamalarda suya ihtiyaç vardır. Sindirimin başlaması, sürdürülmesi, sindirilmeyen ögelerin taşınması, sindirilenlerin kana karışması için gereklidir.

Yaşa, cinsiyete, ağırlığa, boya, alınan ve harcanan enerjiye bağlı olarak kişinin alması gereken su miktarı değişir, fakat genel olarak günde ortalama 8-10 bardak su tüketimi gereklidir. Ayrıca zayıflamak isteyen kişilerde yemek öncesi ve sırasında içilen su, midede doluluk hissi oluşturduğundan açlık duygusunu bastırarak bireyin daha az yemek yemesini sağlar.

Yemek öncesi içilen 1 su bardağı su gaz, şişkinlik ve kabızlık gibi sindirim sistemi şikayetlerinin giderilmesine yardımcıdır. Aynı zamanda çok hızlı yemek yiyen bir kişiysek daha yavaş yemek yememizi sağlayarak kilo almamızı engeller. Çünkü çok hızlı yemek yemek kilo alma sebebidir.

 

Dyt.Pınar GÖKÇE