Tatili Kilo Almadan Geçirmek için Öneriler

Tatili Kilo Almadan Geçirmek için Öneriler

Otellerde genel olarak açık büfe olarak servis edilen yemek sistemi kilo almanızın temelini oluşturmaktadır.
Özellikle kahvaltıda beyaz, kaşar, dil vb peynir çeşitlerine ek olarak haşlanmış, omlet veya menemen olarak yumurta kesinlikle tercih edilmelidir. Dilenirse az miktarda şarküteri kısmından da sucuk, salam veya jambon gibi tercihler yapılabilir. Bunlara ek olarak esmer ekmek tercih edilmelidir ve sabah kahvaltısında kesinlikle tatlı tarzı besinler tüketilmemelidir.

Otelde tüketeceğiniz öğle yemeğini ise hafif geçirmeye özen göstermelisiniz. Özellikle peynirli, tavuklu veya ton balıklı salata gibi tercihler sindiriminizin de daha rahat olmasını sağlayacaktır. Öğle yemeği için diğer alternatifleriniz ise zeytinyağlı sebzeler olabilir. Sebze tabağının yanına ise yoğurt, ayran veya cacık gibi besinleri ihmal etmemelisiniz.

Akşam yemeklerinde tercih edebileceğiniz en doğru besin et, tavuk, balık gibi protein içeriği yüksek olan besinlerdir. Proteinli besinler kan şekerinin daha dengeli olmasını sağladıkları için akşam yemeklerinin değişmez ana yemeği olmalıdır.

Önemli Tüyolar

-Yoğun karbonhidrat içeriği olan poğaça, simit, açma, dondurma, çikolata veya tatlı gibi besinleri o gün içerisinde fazla miktarda tükettiyseniz ertesi günü öğle ve akşam yemeklerinde et grubu ile salata tüketmelisiniz.

-Alkol aldığınız akşamın ertesi günü sabah kalktığınızda birkaç tane kuru meyve atıştırıp 45 dakika yürüyüş yapmalısınız.

-Pizza, hamburger tarzı besinler tükettiğinizde o gün içerisinde veya ertesi günü daha aktif bir gün geçirmeye dikkat edin.

-Ara öğün yapmaya özen gösterirseniz kan şekeriniz daha dengeli olur. Bu durum bir sonraki öğünde daha az besin ile doymanızı sağlayacaktır.

-Gün içerisinde 2-3 adet yeşil çay içmeniz daha hızlı çalışan bir metabolizma için önemlidir.

-Tatil boyunca günde en az iki litre su içmelisiniz. İçmiş olduğunuz iki litre su dolaşım sisteminin, barsak sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlar.

Dyt.Pınar GÖKÇE