Uyku ve Beslenme

Uyku ve Beslenme

Gün boyunca uyuduğumuz uykunun süresi vücut ağırlığımız ve vücut yağ oranımız ile yakından ilişkilidir.Yapılan son araştırmalar günde 8 saat uyuyanların 5 saat uyuyanlara göre %56 oranında daha fazla yağ kaybettiklerini ortaya koymuştur.Ayrıca günde 5 saatten az uyuyanların, normal uyku süresini tamamlayanlara göre günde ortalama 300 kalori fazla aldığı da bilinmektedir.Uykusuzluk, iştah dengesini alt üst ediyor. Ve yeterli uyumayanlar tatlı besinlere daha fazla ihtiyaç duyuyor.Eğer uykusuzluk çekiyorsanız,bazı besinleri ve içecekleri tüketmek daha rahat uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. İşte rahat bir uyku için beslenme önerileri:

-Süt:Süt ve süt ürünleri içerdikleri triptofan isimli aminoasit sayesinde uykuya daha kolay dalmanızı sağlıyor. Kuruyemişler, muz ve bal triptofandan zengin diğer besinlerdir.

-Ara öğün: Yatmadan 1-2 saat önce tüketeceğiniz hafif bir ara öğün uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Bu saatlerde tüketeceğiniz ağır yiyecekler ise midenizde fazla doluluk yaratacağından uykunuzu iyice kaçırabilir.

-Az yağlı besinler:Akşam saatlerinde tüketilen kızartma, kavurma, fast-food gibi yağ içeriği yüksek besinleri tüketen kişilerin uyku döngüsünde daha fazla sorun yaşadıklarını biliniyor. Bunun sebebi; yağ vücutta çok uzun sürede sindirildiğinden ötürü gece boyu devam eden sindirim aktiviteleri. Bu nedenle rahat bir uyku için akşam çok yağlı besinleri tüketmekten uzak durmamız gerekiyor.

-Kafein:Aşırı kafein alımı uykusuzluğa sebep olabilmektedir.Uykuya yakın saatlerde kahve, çay, yeşil çay gibi diğer kafein içeren içeceklerden de uzak durmalıyız.Ciddi anlamda uykusuzluk çeken biriyseniz, kafeinli içecekleri yatma saatine 6 saat kala tamamen kesmeniz uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

Dyt.Pınar GÖKÇE